Hariduskompleksi arhitektuurne lahendus lähtub ajaloolisest koolihoonest ning eesmärgist jätkata ristmikult algavat linnalikku tänavafronti kogu krundi pikkuses. Põhikooli juurdeehitusest moodustub koos ajaloolise koolihoonega perimetraalne linnakvartal, mille keskele jääb mänguline sisehoov, mis on piiratud ja turvaline.
Põhikooli uus hooneosa on elutoalaadne ruum ümber sisehoovi, kus paiknevad pigem avalikumat laadi ja üldkasutatavad funktsioonid, mis aktiveerivad ka tänavaruumi ja mida oleks olnud keeruline paigutada ajaloolisse hoonesse ilma selle väärtuslikku sisestruktuuri lõhkumata.
Gümnaasiumi krunt on põneva reljeefiga, mida hoone järgib. Koolikorpused paiknevad astmeliselt vastavalt tänavatasapinna kaldele. Visuaalselt moodustub ruumi plokkidest eri kõrgusega hoonestus, mis loob tihedama ja aktiivsema tänavafrondi, jagades suuremõõtmelise koolihoone mitmeks väiksemaks majaks.
Gümnaasiumi kõige suurem ja madalam plokk on sissepääsuala, mille esine varikatus moodustab selgepiirilise lipuväljaku erinevate ürituste läbiviimiseks. Järgmises plokis on aula ja söökla, mille aatriumis hõljuvad peegelduvad kamuflaaž-nõupidamisruumid ja mida ümbritsevad ristkasutuses kooliruumid ja õpetajate ala. Järgmisse plokki on koondatud ümber auditooriumi asetsevad klassid. Kõige kõrgemas plokis on panoraamvaatega võimla.
Reljeefist tulenev astmelisus on selgelt tajutav ka siseruumis, kus eri tasandid moodustavad voolava ja isikupärase koolikeskkonna, mis teadlikult väldib korruselisust ja rõhutab pikki vaateid ja kulgemist läbi kogu maja.