Eesti Kultuurkapitali arhitektuuri sihtkapitali aastapreemia nominent 2024
Idee autorid ja saadete sisu väljatöötajad
Kadri Klementi, Kaire Nõmm, Katrin Koov (Arhitektuurikool)
Meeskond
Eva Kreem (saatejuht, Arhitektuurikooli õpilane) , Maarja Pärsim (režissöör, ERR) , Kadri Klementi (stsenarist-toimetaja, Arhitektuurikool) , Laura Kõrvits (toimetaja-produtsent, ERR) , Aivo Rannik, Taavi Arus, Madis Reimund (operaatorid, ERR) , Tarmo Lehari, Rein Fuks, Ergo Teekivi (helioperaatorid, ERR) Maarja Pärsim, Karel Karro (monteerijad, ERR) , Alis Mäesalu (värvimääraja) , Taavi Paomets (tunnusmuusika) , Johannes Naan (graafika) , Kristi Jõeäär (sihtgrupi meediatarbimise uuring, saadete visuaalne identiteet) , Maris Kerge, Mikk Meelak, Annika Tähepõld, Kaarel Nõmmik, Laura Kõrvits, Kristo Veinberg (koostöö saate ettevalmistusfaasis)
Valminud ja esilinastunud
2024
Visuaalid
Kaadrid saatest

  85

Mis on arhitektuur? Milline on hea ruum ja kuidas seda ära tunda? Nendele ja veel teistele küsimustele otsitakse vastuseid saatesarjas „Arhitektuurime”.

Autorite soov on näidata, et igapäevane elukeskkond on väärt märkamist ja lähemalt uurimist. Argine ruum on täis põnevaid avastusi ja see muudab igapäevaelu rikkamaks.

Saadete teemad:

  1. Arhitektuur on lähedal (kodu)
  2. Arhitektuuri on tunda (meeled)
  3. Arhitektuuril on mõte (ideed)
  4. Arhitektuur on igal pool (elukeskkond)
  5. Kõik võib olla arhitektuur (kultuur)
  6. Arhitektuur on ühislooming (linn)

Saatesari kasvas välja Arhitektuurikooliga seotud inimeste igapäevasest koostööst laste ja noortega. Saadete ettevalmistamise käigus töötati välja kuni 10 saate jagu sisukirjeldusi, millest 6 saadet on koostöös ERRiga teoks saanud. Sihtgrupiks on eelkõige põhikooli vanem aste, kuid saated sobivad vaatamiseks kõigile ruumihuvilistele. Töösse olid kaasatud eri valdkondade inimesed ja erineva iseloomuga tegevused, alates sihtgrupi meediatarbimise uuringust kuni spetsiaalselt saatesarja jaoks kirjutatud originaalmuusikani välja.

Arhitektuurikooli vedajaid on tegutsema kannustanud soov kasvatada noorte ruumipädevust, et nad oskaksid tulevikus paremini kaasa rääkida elukeskkonna arendamisel. Huvikooli igapäevase õppetöö kõrval töötatakse Arhitektuurikoolis välja erinevaid viise ja vahendeid, kuidas viia laiemalt laste ja noorteni alusteadmisi elukeskkonnast ja arhitektuurist, et neist kasvaksid hoolivad kodanikud. Saatesari on värskeim näide sellisest tegevusest.

Tekst: Katrin Koov