Oleme valminud pindade ruumi- ja sisearhitektuursete lahendustega erakordselt rahul. Kontoris on õnnestunud luua väga hea töökeskkond – tasakaal privaatsuse ja avatuse vahel on paigas. Lahendustes on kasutatud palju Thermory enda puitu ning tulemus on hubane ja samas eksklusiivne. Sarnast showroom-näidistesaali ei ole meil varem olnud. Pikisilmi oodatud tulemuseks on ruumikas pind, kus on nutikalt oma koha leidnud sajad tootenäidised. Siin on hea nii töötada, nõupidamisi ja koolitusi teha kui ka külalisi ja kliente vastu võtta.
Simmo Soomets, Thermory AS tegevdirektor
Brändina on Thermory’l väga tugev identiteet. Nad hoolivad ökoloogilisest jalajäljest, seisavad kvaliteedi eest ja mis kõige tähtsam – nende tooted on ilusad ja inspireerivad. Just nendest märksõnadest said Thermory müügisalongi ja kontori kontseptsiooni väljatöötamise alustalad. Peamine idee oli luua helge atmosfääriga interjöör, kus on tähtsal kohal töötajate heaolu, puhkealad ning rohelus. Üheks olulisemaks märksõnaks kujunes voolav töökeskkond, mida aitasid luua kumerad klaas- ja vaheseinad ning raadiusega joogaala terrass. Kõrge lae ja loomuliku päevavalgusega täidetud müügisalong kutsub külastaja näiliselt parki jalutuskäigule. Kontseptuaalselt sümboliseerivad puud termopuidu tekkelugu, luues teadlikkust selle kauni materjali päritolust. Meie jaoks oli oluline anda showroomi külastajatele võimalus oma silmaga näha ja katsuda Thermory tooteid ning seetõttu kasutati sisearhitektuuris seina- ja põrandapindadel võimalikult palju termopuitu. Müügisalongi kujundamisel soovisime inspireerida ka arhitektidest kolleege. Kasutades leidlikult ära Thermory paigaldussüsteeme, saime eksponeerida terrassi- ja voodrilaudu viisil, mida tavaliselt ei kohta, näiteks on siin kaarlaega kööginurk, kalasabaterrass või raadiusega laesirmid.
Tekst: Jan Skolimowski
Allikas: Trükis “Eesti Arhitektuuripreemiad 2021“
Showroom’i puhul inspireeris sisearhitekte Thermory tegevusvaldkonnas kasutatav materjal – termopuit. Probleemküsimus oli, kuidas esitleda termopuidust tooteid interjööris nii, et müügisalongist ja kontorist moodustuks brändile omane visiitkaart. Tuli leida tasakaal nii nähtaval kui ka peidus olevate näidistoodete vahel, leida materjalide ja pindade rütm. Ühest küljest seati eesmärgiks n-ö tõlkida ruumi Thermory tootekataloog, teisalt oli oluline tekitada pindasid, mis jääksid eksponeeritavate termopuittoodete taustaks, sealjuures arvestades, et tooteskaala ulatub liistust saunani ja et ruumi tuleb jätta ka tootevaliku suurendamisele.
Kuna tegemist on uushoonega ja teadupärast ehitatakse need võimalikult optimaalselt, pakkus põhilist peamurdmist see, kuidas muuta interjöör paremaks, kui hoone seda võimaldab. Olemasolevast kasutati ära betoonist põrandapinnad, mis moodustasid esitletavatele toodetele hea fooni. Ühtlasi andis see võimaluse kokku hoida raha, et just puiduse osa ägedusele rõhku panna. Tulemuseks pole ühtlase kvaliteediga monotoonne ruum, vaid sellel on omad kontrastid ja vaheldused. Näiteks pöörasid sisearhitektid tähelepanu voolavale vormile nii aknaalustel pindadel kui ka kööginurga kaarlaes.
Keerukaks osutus kasutada kõrghoones viimistlusmaterjalina sedavõrd palju puitu. Tuleohutusnõuete tõttu oli vaja nii interjöör kui ka näidistooted katta tulekaitsevõõbaga. Seejuures oli tähtis, et tooted oleksid autentsed ja müügikõlblikud, kuna termopuitu tulekindlust vajavates kohtades enamasti ei kasutata ning seetõttu lakikihiga kaetuna ei müüda.
Tulemuseks sai Thermory esindusruumi, mis pole pelgalt toodete näitamise koht, vaid ühtlasi ka nende kasutusvõimalusi illustreeriv inspiratsiooniallikas, mille abil julgustada müügisaali tulnud inimesi loovalt mõtlema.
Allikas: Trükis “Ruumipilt 2021“