Kogukonnakeskne tänavaprojekt ühendab Vanalinna uuesti merega läbi Tallinna vanima eeslinna Kalamaja. Arhitektuurivõistlusele eelnes kümneaastane kohalike, arhitektide liidu ja linna eeltöö. Esmakordselt olid Tallinnas nii kohalikud kui arhitektid päriselt kaasatud ulatuslikku tänavaprojekti. Vanalinna piirilt algav tänav läbib kogu Kalamaja ja lõppeb eelajaloolise mereranna serval. Tänavaruum on eri kasutajate vahel tasakaalustatult jaotatud, nii et kõigi liikumisviiside puhul on ruum selge ja jätkuv, kuigi see on osaliselt kattuv ja ristkasutatav. Ühtne, varieeruv sillutis ning tänava keskjoonel jätkuvad rentsel/ vihmapeenrad ja valgustid jaotavad tänavapinda samal tasapinnal. Tänava uuendus tõstab esile Kalamaja ajalugu ja selle mitmekesist linnaruumi ning aitab kohalikke kokku tuua. 1,1-kilomeetrise tänava vanalinnapoolne ots on päeval autovaba. Ülejäänud osas jagavad autod ja jalgrattad ühist sõidusuunda ja -rada kiiruspiiranguga 20 km/h. Nii on mahutatud kõik erinevad liiklemisviisid kohati vaid 10-14 meetri laiusele tänava ristlõikele. Seal, kus tänav on laiem, sai rajada peatumiskohti ja luua ruumi tegevustele ning tuua väikeste platsidega esile ka külgnevate kruntide eripära. Tänava sõlmpunktideks on kaks uut linnaväljakut. Ühistransporti koondaval Balti jaama platsil on erinevaid ootamis- ja kokkusaamiskohti. Kotzebue plats on kujundatud asumikeskselt, eri põlvkondade ajaveetmispaigana. Istutuskastid tänaval ootavad ümbruskonna aiandushuvilisi osalema. Kohaliku muuseumiga koostöös on valmimas tänavaekspositsioon.
Tekst: Indrek Peil, Siiri Vallner