Maastikuarhitektide Liit / aastapreemia 2018 nominent
Asukoht
Keila, Harjumaa
Maastikuarhitektuur
Heiki Kalberg, Merle Karro-Kalberg (AB Artes Terrae)
Teede insenerosad
Indrek Oden ja Kristel Liblik (Roadplan)
Projekt
2015
Valmis
2017
Tellija
Keila Linnavalitsus
Ehitaja
Lemminkäinen Eesti
Fotod
Erge Jõgela

  1548

Kogu alal oli eelnevalt tehtud detailplaneering ja mõeldud läbi erinevad võimalused. Projekteerimist alustades olime ikka skeptilised, kas ja kuidas inimesed selle vastu võtavad. Lahendusega muutsime palju kõikide harjumusi, mis algul tundusid inimestele võõrad. „Kas enam ei saagi Jaama platsil autoga parkida?" oli põhiline küsimus. Aga tänaseks on need mured ja ka mälestusvanast lagunenud turuplatsist unustatud. Koostöö projekteerijatega oli väga hea ning koos uut nägemust luua oli meilegi hea väljakutse. Tänaseks on linnarahvas väga rahul ja kui raudteejaama ümbrus oli enne linna häbiplekk, siis nüüd käib seda kaugema kandi rahvaski vaatamas.
Timo Suslov, Keila abilinnapea

Keila raudteejaam oli justkui teine linna kese, siin saavad kokku paljud, vilksamisi trehvavad ka need, kes muidu virtuaalses ühismeediaruumis kokku ei saa. Eelkõige oli raudteejaama ümbrus kiire möödumise paik, koht, kust kiirustati läbi kas poodi, rongile, rongilt koju. Kiirustavas ruumis oli vaid Memento mälestuskivi, mis sundis ehk ruumis hoo maha võtma. Uut keskkonda kavandades tuli arvestada eri liikumisviisidega: jalgratturid, jalakäijad, bussiga sõitjad, autoga liiklejad, kohviku ja Memento kivi külastajad. Võtsime Keila raudteejaama ümbruse puhul seisukoha, et soodustame võimalikult palju rattaga liikumist ja ühtlasi ka seda, et ratta parkimiskohti oleks varuga.

Märkimisväärselt muutus ka jaamahooneesine plats: mis ennist oli autode pärusmaa, on nüüd antud jalakäijate kasutusse ning kavandatud väljakuks. Haljastuse eesmärk on tähistada aastaaegade vaheldumist (kevadel kevadlilled, õitsvad viljapuud, suvel suvelilled jne) ning luua eri rinnetega ruumi ja emotsiooni.

 

Merle Karro-Kalberg